6 February 2004

En bil, en båt, ett hus, en resa...

Var med brorsan A på Ryssland - Sverige igår. Vi hade lite tid över innan match och beslöt att spela på resultatet. Med Sveriges siffror först valde brorsan 3-3 och 4-3. Jag valde 3-2 och 5-3.

Matchen var en rysare i sista perioden. För oss. Det stod 3-3. Skulle asplövet Lundqvist hålla tätt? Vem av oss skulle få in sitt resultat? Skulle svenskarna hålla igen när det står 5-3?

Vi vet alla svaret: Sverige och Carina vann med 5-3!

A och jag hade gjort upp om att dela på eventuell vinst, så någon båt kanske det inte blir. En liten resa på ett par mil kanske. Oddset blev 19,39 och det blir ju rena storkovan med mina satsade 10:-! Nåja, tillräckligt för att dagen ska gå med vinst i alla fall, vi betalade inte biljetterna utan bara ca 50 spänn på McDonalds. Bra så.

Det farliga med att vinna är ju att man får lite mersmak. Jag kan ju det här! Jag har aldrig vunnit på resultatet förut, men det är bara för att jag är så dum att även om jag "vet" hur det kommer gå så spelar jag inte. Däremot kör jag några "Säkra Tripplar" varje säsong. Matcher som bara kan gå på ett sätt. Brukar vinna 9 av 10 gånger, en sisådär tjuo spänn...

Fast en gång vann jag stort! Jag var i Malmö säsongen 98/99 och på den tiden var matcherna mellan DIF och MIF alltid täta och jämna och oftast slutade de oavgjort eller med uddamålsvinst. Just den säsongen var det många oavgjorda. Jag valde därför två säkra vinster och så tuffade jag till mig och valde det säkra krysset på vår match. Kryss ger alltid bra odds. Jag satsade en tia och löste ut 165 spänn! Tack och bock.

Nu ska jag fundera på hur matchen mot Finland kommer sluta. Jag tror det känns som att det kommer bli...



No comments: