13 February 2004

Fredagsfyran, v 7

Det här är läskigt, med tanke på vad jag knåpat ihop redan om Filmen om mitt liv... nu får jag nästan vänta någon dag innan jag publicerar det.

Tema: filmen om ditt liv

1. Vem skulle spela huvudrollen i filmen om ditt liv?
Med tanke på vilka birollsskådisar och vilken regissör jag skulle ha så tror jag allt det kan funka att jag spelar mig själv. I annat fall ska Vanna Rosenberg göra det. Finns bara hon som skulle klara det.
2. Vem skulle spela skurken?
Oj, vem ska vara skurk... Ok, om jag väljer "den" som skurk så blir det Marika Lagerkrantz men väljer jag "den" så får nog... Sean Astin skulle faktiskt funka! Shit, jag vill ju inte se honom elak...
3. Vad skulle filmen heta?
Djärven.
4. Vad skulle den få för betyg av Nils Petter Sundgren och Hans Wiklund i TV4?
Petter skulle ge den 3 och Hans 4. De skulle båda gilla blandningen av drama och komedi. Om inte regissören förvaltar den rätt finns risk att Petter skulle tycka den är lite väl moralisk, men Hans skulle se humorn i det hela och ge betyget "upplyftande".

No comments: