18 January 2009

Avstämning

Det har dröjt sedan senaste bloggen, men senaste veckorna har varit halvt hysteriska. Med risk för att låta som en trist vuxen, men... Så mycket att göra på jobbet, så lite tid, och allt måste vara klart långt innan den "normala" deadlinen för att jag skulle utbilda en ny grupp sedan i torsdags. Nu har jag i princip bara den att fokusera på så - PUH!

Ja, och så tidningen. Editerar den här månaden och tycker själv att jag ryckt upp den. Blev knasig på hur den såg ut, men försök resonera med en typisk engelsman om du kan! "Jag är karl, jag kan bäst". En som tycker 16tim editering är ungefär som att bestiga Mount Everest och kräver största respekt. En som insisterar på att ge dumma råd (sist hur jag kunde korta ner en restaurang guide genom att klippa ut en hel restaurang ifall det var platsbrist...) och som verkligen inte lyssnar när man säger att man har fyra års erfarenhet av att editera tidningar. Mot hans... noll. T ex anser jag inte att Ariel är ett tidnings-typsnitt! Nåväl, nu sitter jag vid spakarna. He, he.

Fast som alltid så finns det hallon bland snåren. Träffade en kompis jag inte sett på över ett år och slogs av hur man med vissa människor bara kan plocka upp tråden och tillbringa alldeles för många timmar på en pub.

Har dessutom två saker att se fram emot. Nästa helg kommer tyskarna F och T för sitt årliga Celtic Connection-besök. Vi ska rocka keltiskt hela helgen. På fredag ser vi Slide (nä, var visst ingen brorsa till Slade...) på Oran Mor, på lördag svänger vi våra lurviga i en ceilidh på National Piping Centre och på söndag är det en ljus- och musikhyllning till Robert Burns på George Sq. Sedan får jag fundera över om det blir Kate Rusby på tisdagen eller inte...

Första veckan i Februari har två höjdpunkter. Min födelsedag. Och min födelsedagsgala nere i England. Ok, det är en galamiddag för det där TCF-priset jag vann tidigare i år. Nu samlas alla vinnare från hela Storbritannien. Klädseln är typ balklänning... själv har jag just köpt en blommig kreation från Evans som var nedsatt från £60 till £15 - fynd! Och det mest baliga någon någonsin kommer se mig i.

Ok, avstämning gjord. Nu måste jag leta romantiska skämtserier på nätet att smycka tidningen med. Sedan ska vi se om det dykt upp något enda litet sketet jobb jag kan söka i Stockholm. Jag börjar få panik, och vi är bara i Januari...

No comments: