1 January 2009

Varför jag slöar på nyårsdagen

Det bästa brukar hända om man inte planerar något. Så... igår planerade jag inget. Det blev en lugn nyårsafton med middag och bio med några vänner, och sedan blev kvällen alldeles för komplicerad. En kompis hade en överbliven biljett till streetpartyt i Glasgow, men var säkert för full för att höra hur jag ringde. Och ringde. Och ringde... En kompis kompis hade också biljett över, men så hade jag varit och shoppat lite på eftermiddagen och fick inte ta med mig vare sig ansiktskrämen eller brorsans födelsedagspresent in på området eftersom det var glasförpackningar. Två andra kompisar tänkte gå på klubb istället för att stå ute och frysa, så... äh, jag kände verkligen inte för det, så jag åkte hem.

Tror jag var i säng vid halv tolv. Kändes ok faktiskt. Lugnt och skönt efter en trevlig kväll.

Eftersom mitt företag är rikstäckande så får vi inte ledigt imorgon, som resten av Skottland (se blogg nedan), så idag är en sådan där mellandag bara. Jag får se om jag kliver upp ur sängen alls... ;-) Har både bra böcker, lite email och knåp - och en spelkontroll till datorn! Så risken finns väl att jag sitter i nattskjorta och pendlar mellan att läsa och spela Super Mario Bros på en NES-grej jag hittat på internet.

Fast det är klart, det finns ju alltid tid för lite "Whack the Haggis". Så, om ni har en stund över idag och vill döda lite haggis - här finns Whack the Haggis Game!

6 comments:

Anonymous said...

Hejsan!

Tack för kommentaren på min blogg; ))))

Har inte hunnit läsa hela din blogg än, men kommer säkert att försöka med det! ; )

Kommer förmodligen att bomba dig med frågor ang. Skottland, hoppas det är okej!?
Skottland är ett sånt otroligt vackert land tycker jag!

Är det okej att jag länkar till din blogg från min så att jag enkelt kan kommain på din sida varje dag ; ))))))

God fortsättning på det nya året!

/ Lena

Din vän said...

God fortsättning. Om du har tid och lust finns det en kulturfyra att svara på: http://kulturbloggen.com/?p=5669
hälsningar från Kulturbloggen

Anonymous said...

God fortsättning!!!
Flera av mina kamrater gick och la sig innan tolvslaget... antingen är det ett tecken på att man börjar bli gammal (eller åtminstone har gamla kompisar) eller så är det en ny trend på gång...

Carina said...

Länka på du! :-)

Jag gillar tanken på en ny trend. Tror framför allt att jag ska skapa en ny trend i att vara vaken hela kvällen - men gå och lägga sig en KVART före tolvslaget! :o)

God fortsättning på er också!

ayeglasgowburds said...

Hej svensk i glasgow! Alltid kul med när man hittar fler :)

Anonymous said...

[URL=http://www.aboutaberdeen.com/whackthehaggisgame.php] [IMG]http://www.aboutaberdeen.com/wah/high_score.php?image=7223[/IMG] [/URL]