26 April 2009

En kvinna och hennes skor

Carinas kappsäck packas, och nya upptäckter görs hela tiden. Idag slog det mig t ex att man grovhugget kan dela in mitt liv - eller, ja, åtminstone mina ägodelar - i fyra delar: bergsvandrarprylar, böcker, DVD:s och.... skor! Skor? Jo då, fråga mig inte hur, men på något sätt har jag lyckats samla ihop en imponerande skosamling, troligen större än Carrie Bradshaws! Fast inte lika sofistikerad, förstås.

Hur som helst, när man då står här med en överfull IKEA-kasse plus en hög skor på golvet, så inställer sig ju frågan; vilka ska få följa med mig hem till Sverige? Gympaskorna - som jag använt ca fyra gånger sedan Friskis&Svettis och vars studsförmåga förmodligen är borta? Finskorna - som klapprar på trägolv och som använts en gång och mest passar till mörka klänningar, när jag nu ska bära det igen? De rosa gummiskorna - som hjälpt mig hålla balans i både bäckar och badkar, som är en befrielse för fötterna efter en lång dags äventyr, men som är, ehrm, fula?

Det står redan klart att jag kommer flyga i vandrarkängorna, eftersom de väger mest. Vad gäller resten... saken försvåras av att jag har stl 42 och alltid haft svårt att hitta skor, så nu när jag kunnat handla på Deichmann - som har min storlek i allt! - så har jag ju samlat på mig. Tja, vilka som i slutändan får haka på får jag nog se i sista stund. Det beror på vad jag kan trycka ner...

F ö vill jag minnas att jag i julas såg en Deichmann i närheten av Sergels Torg. Kan det vara rätt? De kanske också säljer rosa gummiskor!

2 comments:

Günther Fliesenburgh said...

Jag är nog lite tvärtom, jag har ett par skor som jag köpte för ett eller två år sedan som jag ännu inte plockat upp ur kartongen... jag våndas för att gå in nya skor... min vandrarkompis har satt ett ultimatum, "nästa gång vi fjällvandrar skall jag ha nya (men ingångna) kängor" (han lider mer än jag av mina gamla sköna men läckande och halkiga kängor)

(kan du inte skicka hem en del av dina grejor med post/frakt?)

Günther Flisenburgh said...

Glöm sista meningen (inom parentes) i min förra kommentar, nu har jag läst ditt tidigare blogginlägg... ;-)