2 April 2009

Inatt jag drömde...

... att jag fick ta hand om en "willylion puppy", dvs en snopplejonvalp, eftersom hans föräldrar dött. Jag utgår nu ifrån att ni är helt införstådda med vad ett snopplejon är, för av någon anledning var den kunskapen helt självklar i drömmen. Jag reflekterade inte ens på det förrän jag vaknade.

Ett snopplejon är en liten krabat som ser ut som en, ja, snopp. Den är grå och huden är sträv som elefanthud. Runt ollonet har den päls som ett lejon. Jag såg inga ögon, men den lilla snopplejonvalpen grät så förtvivlat efter sina föräldrar att tårarna sprutade - ur munnen. Mellan tårarna hulkade den "mommy, daddy". Och jag fick vagga och trösta den så gott jag kunde.

Ja... nu vill hälften av mina kollegor adoptera en egen liten snopplejonvalp, medan andra halvan oroar sig för min kreativitet och hälsa. Vet inte riktigt vilka slutsatser man ska dra efter den här drömmen, men... för säkerhets skull... Tolkningar undanbedes! =)

No comments: