6 April 2009

Varför du kommer ångra dig om du bangar

Onsdag och torsdag i veckan.
Kompis: "Hänger du med ut på lördag, tänkte ses på Lloyds och gå till Boho."
Jag: "Nja, vi får se, jag har lite planer för helgen."

Lördag morgon via sms.
Kompis: "På G för ikväll? A och B hänger också på."
Jag: "Nja, hade tänkt åka till Edinburgh, tror inte jag känner för att gå ut ikväll."
Kompis: "Kom igen, vi har ju inte gått ut på år och dar, det blir kul!"
Jag: "En annan gång. Är inte på partyhumör."
Kompis: "Du hinner ångra dig, vi hörs ikväll, du kan komma direkt [från tåget]."
Jag: "Jag är inte klädd för att gå ut, vi ses på måndag."
Kompis: "Ses ikväll! :-)"

Lördag kväll via mobil på tåget mellan Edinburgh - Glasgow.
Kompis försöker göra sig hörd: "Kom nu, vi är på Boho, bara en drink!"
Jag: "Hm... kanske i alla fall..."
Någon minuts snack senare har jag ångrat mig igen, är inte alls på humör.
Kompis: "Synd, vi som brukar ha så kul. Nåväl, men du kommer ångra dig."

Hon visste det inte förrän ett par timmar senare - men visst skulle jag ångra mig. OH BOY så jag skulle ångra mig!!!

Igår kväll fick jag nämligen veta.... att... strax efter midnatt... i VIP-rummet på Boho... så... pratade kompisen med... med... Gerry Butler! Den Gerry Butler. Min Gerry Butler!

Håller fortfarande på att hämta andan. Men det ska väl lära mig. Lära mig att aldrig, aldrig banga, för man vet aldrig vad som händer!

Och man vet aldrig när Gerry tänkt åka hem och hälsa på...

Jävla skit. Och på Boho dessutom... Där fick jag så jag teg och gnisslade tänderna.

3 comments:

Kinna said...

Nae!!!

Om jag inte hade bangat efter konserten på Oran Mor hade jag haft Justin Currie nästan för mig själv. Min Justin Currie!

Nej, man ska inte banga...

Carina said...

Nu har vi lärt oss det.

Miriam said...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....neeeeeeej