11 August 2009

Fem punkter helt utan samband

1. Rätt dosering av tvättmedlet Via Colour Compact för en maskin tvätt är 2 glasskopor.

2. Varför börjar jag prata i en flott accent när jag går in i Pralinhusets butiker?

3. Man kan ta buss från Sergels Torg ända hem till mig mellan 15.05 och 18.35 mån-fre.

4. Det är rätt intressant att kolla igenom sånger, ramsor och sagor från min generations barndom - och bakåt. Jisses, den världen är ju en helt annan värld! Sexistiska, rasistiska, auktoritära och rent barnfientliga. Tror nästan jag inte kommer visa dem för mina barn förrän de är gamla nog att se hur gammaldagsa alla dessa är - så att de inte tar efter...

5. Om man kan dra några växlar av hur bra en intervju känns och intrycket man får av hur intervjuarna uppfattar en, så tror jag att jag snart har jobb... Faktiskt. Fast det har jag väl sagt förr...? Äh, hopp och förtvivlan, låt oss åka berg-och-dalbana i tillvaron, det livar upp!

No comments: