4 February 2006

En valdigt Happy Birthday...

Att inte planera nagot och inte forvanta sig nagot; det kan vara formeln for en perfekt dag.

Jag fyllde ar igar. Det var bara tva som kande till det. Vi skulle kaka lunch ihop men annars hade jag inte planerat nagot alls. Hade tankt kolla pa nagon film pa kvallen bara. Sag framfor mig en lugn dag.

Sa blev det icke.

Jag fick kort och present fran en kompis pa jobbet och snart kom det mail fran i princip alla i teamet - och utanfor! En mystisk man fran en annan avdelning gratulerade mig t.o.m. nar han skulle koppla ett samtal. Det skramde mig duktigt, fast pa lunchen visade det sig att den mystiske mannen var min kompis kille. Jag andades ut. Lunchen var sa kul att vi beslot att fortsatta pa Wetherspoon efter jobbet. Det slutade med att vi var 12 pers pa jobbet som gick ut och tog en drink. Eller... alla ville kopa en drink at mig. Jag kan inte dricka 12! Men manga blev det...

Nagra av oss gick vidare till bion, glada och fina. Vi sag "North Country". Det ar en drama om sexuell trakassering pa en mansdominerad arbetsplats. Upprorande, typ. Men inte om man ar fulla som spjut. Vi fnissade ohammat at daliga amerikanska dialekter, taskiga skamt och Hollywoodfjantiga snyftprovokationer. Fast jag tror vi alla kom overrens om att den anda var bra... maste nog se om den. Med nyktra ogon.

Nar jag krop i sang nagon gang efter midnatt, fortfarande bubblig, sa slog det mig att jag glomt att ata middag. Sa kan det ga nar man har roligt. Det var nog darfor det var sa roligt.

No comments: