18 February 2006

Varldens snabbaste firmafest?

Det var teambuildingkvall med jobbet igar. 3 lag skickades kl 5.45 (direkt efter jobbet) ut pa Skattjakt bland Glasgows klubbar. Forst gallde det att klura ut vart vi skulle, sedan hade vi ett antal uppdrag att utfora pa varje stalle, plus att laget fick poang for varje drink- och shots-runda man avslutade. Det lag alltsa ett grupptryck pa att, sa att saga, supa som fan. Dessutom gallde regeln "Eating's cheating" sa ingen fick ata forran tavlingen var slut och ingen hade atit sedan lunch...

Pa forsta stallet skulle vi bl a ta namnet pa DJ:en, ta hans signatur och kyssa nagon i baren. Varje lag hade en domare med digitalkamera som tog bevis och kvitton pa allt. Serios tavling, det har.

Jag ar tavlingsmanniska och jag vet om det, sa jag brukar tanka pa det i sadana har 'lattsamma och lekfulla skojtavlingar sa att jag tar ett par steg tillbaka. Fast nar det stod klart att de andra var for nyktra for att ta tag i DJ-uppdraget sa flog jag dit och slog tre flugor i en small. Namn, puss pa kinden, signatur - med ett telefonnummer som bonus! Fast jag ar radd att domaren tog lappen...

6.30 var jag full. 7.30 var jag apfull. 8.00 gick vi i mal pa en halvsunkig R'n'B-klubb med svinbilliga drinkar och fick skarpa oss rejalt for att ens komma in. Det blev nog nagra £1.50 vodka redbull och ackliga appelshots dar ocksa... 9.00 hade jag faktats i en timme med en manlig kollega som struntade i att han hade flickvan och da borjade jag kanna att jag nog fatt nog. For resten av kvallen. Det var inte ens roligt langre, bara valdigt ofokuserat...

Sa nagon gang mellan 9.30-10.00 gick jag och saluterade telefonautomater och beromde lyktstolpar for att de stod i givakt for mig och strax efter 10.00 satt jag hemma i soffan, kakade varldens godaste kebab (tror jag, kande inte mycket vid det laget) och pratade med grabbarna pa tv:n.

De flesta i stan var vid det laget pa vag ut. Jisses. Antingen gick det valdigt, valdigt fort igar, eller sa hanger inte tanten med langre... Nu ska jag hur som helst ta mig en Irn Bru och pallra mig ivag till Ibrox. Jag behover ingen hjalm idag, jag har redan blykeps.

No comments: