10 February 2006

Fredagsfyran om tandvard

1. Har du haft hål i tänderna?
Japp, och jag tror fasen att jag till och med har ett pa gang...
2. Vad tycker du om kostnaderna hos tandläkaren?
Haller fortfarande pa att forsoka hitta en NHS-tandlakare (typ Folktandvarden) att signa med. Det ar tandlakarbrist har sa det ar svart att hitta nagon som tar emot nya patienter. Man kan ga privat, men det har jag inte rad med. Sa, jag vet inte an vad jag tycker eftersom jag inte riktigt kant pa det. Vet att nar jag lagade tanderna i Sverige sa var det billigare an jag raknat med i alla fall, fast det var ju inga komplicerade saker forstas. Jag vet att sma skador kan kosta enorma summor...
3. Har du haft tandställning, hur länge?
Japp, som tonaring. Vet inte hur lange det holl pa. Det startade med nat gummiband i kinden och blev sedan rals for att sedan bli rals pa baksidan... Holl val pa i ett par ar i alla fall. Ja, och sa lat jag ralsen bakom tanderna sitta i ett par ar extra, bara for det!
4. Hur ofta borstar du tänderna?
En gang om dagen. Tva om jag druckit, kakat chips eller kanner mig unken innan jag gar till sangs.

No comments: