9 February 2006

Skulle inte OS starta snart?

Jag vill minnas att vinter-OS skulle ga av stapeln 2006, men jag ar inte saker. Jag har hort lite losa rykten fran mina svenska kontakter och Aftonbladet.se skriver en del. Men det kanske bara ar spekulationer.

Jag vet inte, for jag har inte sett en enda artikel om det har hemma.

Inget pa tv.
Inget i tidningarna.
Inget pa radion.
Inget i tv-tablaerna.
Inget prat pa stan.

Jo, forresten. Skotten och Engelsmannen fragade om det inte var vinter-OS i ar.

Det har ar inte sant. Mitt favoritevent alla kategorier, vinter-OS, startar imorgon och jag kommer ha tur om jag lyckas folja 1% av allt jag vill se, vilket ar allt utom konstakning... BBC2 kommer visa oppningsceremonin, lite konstakning och lite snowboard. Resten visas pa... Eurosport!!!

Sportsbar pa Sauchiehall Street kommer bli mitt nya vardagsrum for en tid framover. Vi ses dar.

No comments: