4 February 2006

Rangers - Hibs (0-3); Uppvarmning infor Old Firm

Hibs ar Edinburghs motsvarighet till Celtic. Rangers - Hibs i skotska cupen lat darfor som en fin uppvarmning infor Old Firm nasta helg, framforallt eftersom Rangers ar pa dekis och behover cupframgangen, Rangers supportrar ar frustrerade, Rangers supportrar bakom avbytarbanken hatar allt Celtic och Hibs tranare har spelat dar och Hibs kom till Ibrox med 5600 supportrar, mer an de nagonsin skrapat ihop pa en bortamatch.

Det var en bra uppvarmning, vi fick verkligen jobba, och det var Ordeal by Fire for den nya tjejen i var grupp...

Bada supporterlagren var i sitt esse med hatramsor och hacklanden. Stamningen var intensiv och tryckande och jag gick runt och funderade over vad det basta resultatet vore. For oss som jobbade. Det fanns inget optimalt resultat, men det basta vore om det inte blev jamnt och tajt...

Nar Hibs gjorde 0-1 oppnade ett pucko en grind och ledde ut ett jublande gang pa innerplan. Den nya tjejen och jag foste dem tillbaka upp pa laktaren, men dom om min forvaning nar jag skulle stanga grinden och en trotsig grabbjavel holl fast den! Jag erkanner, jag smallde till honom pa fingrarna.
"Vad fan pysslar du med!" tjoade han.
"Vad pysslar du med!" kontrade jag.
Sedan nadde kollegorna och polisen fram sa killen var klok nog att slappa amnet, grinden hade han redan slappt nar jag smallde till honom. Idiot.

0-3 var ett bra resultat for oss, givet hur laget lag, och under eftermotet raknade gruppchefen antal "verbal abuse" (har svenskan nagon bra motsvarighet?) mot oss. Kom igen. I Sverige var Fitta mitt fornamn, Hora mitt efternamn och Din Javel mitt smeknamn. Det var inte direkt sa att jag raknade de "fuck off" jag fick under matchen, for inget av dem efterfoljdes av minsta lilla bitch, bastard eller cunt. Jag funderade istallet over vilken situation som var mest knasig; Sveriges, dar man sa ledigt kallar folk fula saker rakt upp i ansiktet eller Skottlands, dar det ar sa ovanligt att ett Dra At Helvete uppfattas som grovt? Jag vet vilken arbetsmiljo jag foredrar i alla fall.

No comments: