3 February 2006

Fredagsfyran om ekonomi

1. Tycker du att du sköter och tar hand om dina pengar bra, varför?
Forvisso klagar jag ju alltid over ekonomin, men den gar jamt upp och jag klarar mig sa i arlighetens namn skoter jag den ratt hyfsat trots allt. Marginalerna ar sma, fast i dagslaget kan jag inte ha storre marginaler utan att leva pa spagetti och ketchup och skippa allt socialt liv. Det ar det inte vart.
2. Om du skulle vinna en miljon, vad skulle du göra med pengarna?
Betala av studielanet och ta ledigt ett ar och resa runt.
3. Hur ofta tycker du man ska unna sig något? Hur ofta gör du det?
Nar man kanner att man behover det, fortjanar det eller bara kanner for det. Jag unnar mig nagot ca 1 gang i veckan. Det behover inte vara nagot stort; en veckotidning, en lite dyrare lunch, en rea-DVD jag suktat efter. Har jag det knapert kan den dar £1 veckotidningen vara att 'unna sig nagot' och det kan racka for att pigga upp tillvaron.
4. Sparar du till något speciellt just nu? Hur mycket sparar du?
Hrm, CSN vill ha betalt i slutet av Februari sa jag sparar faktiskt for det. Som fasen, for de gav valdigt kort notis och det var inte den summan jag kalkylerat. Hur mycket ar ovasentligt, men just nu unnas det inte mycket... Eh, ja, forutom sista Sharpe DVDn, men jag maste ju folja serien till slutet!

No comments: