13 February 2006

Rangers - Celtic (0-1) med Wayne Rooney & religiost hat

Om Wayne Rooney och Rio Ferdinand gar pa fotboll (for att kolla pa polaren Roy Keane), var hittar man dem da? I VIP-logen? Pa VIP-laktaren? Valbevakade bakom avbytarbanken? Na, prova mitt bland Celticfansen pa Celtics laktare! Jag maste erkanna att jag trodde min kollega hade sett fel, tills jag sag bildbevis pa Rooney i tidningarna idag. Lite coolt ar det val anda.

Nagot som inte ar lika coolt ar nar halva Ibrox (naturligtvis den halvan dar jag patrullerade) precis i borjan av 2:a halvlek fullkomligt exploderade av ilska. Nagon som slangde en bengal pa Prso? Ful benkapning av Keane? Nagon dare som hoppade pa McLeish? Na, Celtics polska malvakt Boruc som intar position och - gor korstecknet...

Vem behover blanda in andra religioner i hatmatchen nar inte ens troende inom samma religion tal varandra?

Hela andra halvlek gick tva stackars poliser runt och tog upp anmalningar mot Boruc for "sectarian abuse". Publiken tillkallade aven oss och kravde att vi skulle arrestera och/eller slanga ut Boruc for detta brott. Sa smaningom ville vissa till och med gora anmalningar mot oss for att vi inte arresterade Celticmalvakten... De sista 20 minutrarna var hatet sa stort mot Boruc att vi var tva (jag och en storvaxt man) som satt bakom malet, beredda pa i princip vad som helst. Hade jag varit troende sa hade jag sagt; Jesus...

No comments: