7 April 2005

Bara jobbsnack idag.

Man riktigt hor hur isen lossnar har...

Intervjun igar gick "nog" bra. Det ar svart att veta nar det i princip ar en enmansshow. Tva unga killar intervjuade mig; den ena satt tyst i princip hela tiden, sa jag borjade misstanka att han skulle "kolla in" mig, den andre babblade hela tiden och fragade mig cirkus 3-5 fragor. Intervjun/enmansshowen holl pa i ca 30 min, men jag vill ju inte avbryta for ofta for att saga allt det dar man ska saga for att visa att man vill ha jobbet. Vet inte vad deras strategi var. De ska hora av sig imorgon. Det var ett vaxande foretag (tror jag det, mobilleksaker vill val varenda unge i varlden ha) och jobbet lat omvaxlande och kul och med tanke pa att det trots allt var ratt fa pa administrationssidan sa sag jag mojlighet att fa ansvar ratt snabbt.

Dessutom sag jag mojlighet att flirta med programmerarna och leksaksmakarna i huset och fa min favoritmelodi anpassad till min moderna telefon! :)

Pa vag darifran ringde telefonen. Kelly Services undrade om jag kunde kora lite dataknack i tva dagar. Mer pengar!

Och nu har jag darfor spenderat 8 timmar med att gora nagot av det absolut trakigaste jag gjort i hela mitt liv. Att snabbt som fan knappa in siffror i ett gammalt DOS-program ar inte min melodi! Jag ---- nog efter en halvtimme. Som tur ar varar jobbet bara i tva dagar. Dessutom ---- man upp statistik efter varje avslutad bunt, sa jag borjade tavla mot mig sjalv. Jag kom ju inte i narheten med kulspruteknackarna vid andra bordet, men jag okade mina nedslag/tim fran 5600 till 8800 i alla fall.

Skont att veta vad jag inte vill gora. Allt med betoning pa "data entry" kommer harmed ignoreras, for vare sig min handled, mina ogon eller mitt huvud pallar det som heltidsjobb. Eller min hjarna. Den har torkat ihop till ett russin redan.

Tog en promenad under lunchen - och da hade jag fatt ett meddelande. Nagon rekryteringsfirma i Edinburgh hade hittat mitt CV pa Jobsite.com och ville komma i kontakt med mig "snarast". Det gallde ett administratorsjobb under 2 veckor pa nagot miljoforetag strax utanfor Glasgow, eventuellt. De hade en tjej pa det, men trodde inte att hon skulle tacka ja, sa jag ar back-up. Till min gladje avslutade tanten med att saga att "i annat fall har vi alldeles sakert nagot annat for dig". Later lovande! Hon ringer tillbaka imorgon.

Sa.... vi far se om jag kommer att fa beslutsproblem imorgon. I "varsta" fall har jag 3 grejer pa G nasta vecka... Vilket lyxproblem!

No comments: