12 April 2005

JAG HAR JOBB!!!

Jag ar sjalv forvanad over hur otroligt cool jag lat nar Mark ringde och erbjod mig tjansten bara for en liten stund sedan. Mobilleksaksforetaget vill ha mig! (Har ar leksakshemsidan.)Jag ser forstas inte mig sjalv dar ens om 2 ar, men det ger administrativ erfarenhet, det ger pengar och det ar ett vaxande foretag med en an sa lange ratt liten organisation sa ens prestationer noteras ju pa ett helt annat satt an i ett kontorslandskap. Mark sjalv borjade som administrativ assistent och blev huvudansvarig 9 manader senare. Dessutom har foretaget 3 grenar: mobilleksaker, nanting med flyg (man kan i vart fall fa prova-pa-lektion for £75) och nat med mobler.

Jag har ett fast heltidsjobb (ja, ja, provotid finns forstas) vilket ger oanade mojligheter.
* Jag kan flytta till lagenhet.
* Jag kan ansoka om permanent N.I-nummer.
* Jag kan koppla av ett par manader och "bara" jobba.
* Jag kommer kunna oppna normalt bankkonto inom ett par manader.
* Jag har en fast grund.

Och i sinom tid kan jag borja titta pa uppsatsen pa ledig tid.

Jobbet ar i Easterhouse, vilket tyvarr innebar pendeltag (resan tar dock bara 15 min). Bussarna gar for langt ifran. Jag funderar darfor pa om jag skulle fixa bostad i East End istallet, trots att det ar schaskigare. Hm, eller nara Partick's station i West End... Vore ju skont att slippa kopa veckokort bade till pendel OCH buss. Na, det ar inte samma kort har.

Han fragade om jag fortfarande kunde starta "genast", men nu har jag ju signat upp mig den har veckan, sa jag undrade om det var ok att borja pa mandag. Det var det. Jag hoppas det skickar signal om hur palitlig jag ar, som inte bara hoppar av ett jobb for att borja ett annat. Det var i alla fall vad Kathy tyckte; hon ar en superskon 60+ som jag jobbat med idag och som gick bredvid nar jag fick samtalet.

Var igar orolig for att jag blivit lovad dataknacket hela veckan, for kvinnan undrade om jag kunde komma tillbaka idag. NEEEEJ!!! Tack och lov hade inte Kelly Services tankt det heller. Idag har jag packat vaskor med broschyrer. Det var riktigt kul - trots att jobbet sa klart ratt snart satte sig i ryggen. Manniskorna var jattetrevliga dock. Jag har skrattat och pratat hela dagen, och det var ett tag sedan jag gjorde det sist.

Lyckades fa till Dagens Skamt (utnamnt av andra teamet. Vi var tva team som jobbade bredvid varandra och de lyssnade pa oss, for sjalva pratade de inte mycket med varandra). Kathy kommenterade Michael Jacksons utseende nufortiden (undrade om han var hon eller han, typ) och rattegangen kom pa tal och i samband med detta kallade jag den for "Five children and It". Det ar en popular brittisk barnbok, sa alla forstod ju den bisarra kopplingen. Ar ratt nojd sjalv far jag lov att saga.

Oh, ett problem finns med det har nya jobbet. Ja, forutom att jag inte ar over mig av gladje, annat an over att ha ett jobb, men det ar inte lite det i dessa tider. (Jag ar nog valdigt fokuserad pa var jag jobbar snarare an med vad.) Jo, en man fran Peopleforwork ringde mig igar och ville traffa mig angaende ett jobb (ocksa fast heltid) pa Hilton Hotels. Jag skulle vara nat slags svensk representant, eller vad det var. For mig lat det som svensk kundtjanst, for jag skulle bara pyssla med svenska kunder, men vi ska traffas imorgon eftermiddag och prata vidare om saken. Later spannande. Undrar vad lonen ar... Kom igen, valjer man mellan tva icke-dromjobb sa har den faktiskt stor betydelse.

Hi, hi, jag maste komma tillbaka till det - jag har ett jobb. Det tog bara... en manad. Det ar snabbare puckar an i Sverige, det!

No comments: