5 April 2005

Modetips fran Skottland

Jag kanner mig som 65, men... here we go:

I vintras var det ju modernt att knalla runt med fotterna i varsin tvattbjorn, eller vad det nu var. Dessa stovlar, tillsammans med fodrade mockaditon, knallar folk fortfarande runt i - i kombination med ett tunt, brett skarp (ja, for inte fan ar den lang nog att kallas kjol) och ett kort, lite for stort, tunt linne med stor urringning. Sa dar sa bade axlar och mage ar bara och brosten hotar att gora en Janet Jackson vilken sekund som helst.

Jag har saknat en bra definition av det engelska ordet "tart". En titt pa gatorna i Glasgow och de knallar forbi mig i 3D. I alla aldrar mellan 7(!) och 45(!).

Ni vet modet med att tona haret i tva olika nyanser; underharet i en och overharet i en? Tank er da foljande; det langa underharet ar morkt, nagonstans mellan rott, brunt och svart. Sedan klipper man upp overharet i en kort frisyr som man blonderar. Det ar jattepoppis har - i alla aldrar. Det ser ut som om en langharig brunett gar omkring med en kort, blond peruk ungefar. Skitsnyggt...

"Zigenarkjolar" ar annars arets fluga, och det enda jag faktiskt kan tycka ar snyggt, trots att veckotidningarna utnamnt den till "arets ploj". Fast i kombination med modefrisyren och tvattbjornsstovlarna sa finner den ingen nad hos mig.

No comments: