28 April 2005

Nytt jobb, nya mojligheter

En gang for inte allt for lange sedan satt J och jag och diskuterade jobb. Efter alla dessa servicejobb vi haft sa kom vi fram till att vart mal var att fa ett jobb dar man inte behover bara namnbricka.

Vi har bada natt det malet nu.

Jag ar inte overfortjust i att behova bara foretagets pike-skjorta (framforallt som jag inte har med kunder att gora!), jag skulle foredra "normal" kontorskladsel, men jag kan hantera obehaget. Att slippa namnbricka ar ett viktigare steg. Jag blev barnsligt fortjust nar jag istallet fick ett eget visitkort till emailen. Coolt, jag har en titel och ett visitkort med kontaktuppgifter! Dessutom kanns det ratt kontorslyxigt att kunna knalla till Cola-maskinen och att hamta kallvatten fran vattenhallaren, sa dar som de gor pa TV. (Och jag forsoker att inte fundera over vad det ar for fel pa kranvattnet tva meter ifran...) Nu vantar jag bara pa att traffa den dar sexiga vattenhallarkillen som hor till.

Igar hade jag mote angaende National Insurance-numret, vilket innebar att jag var tvungen att sluta 2 timmar tidigare. Fran mina tidigare jobb vet jag att det betyder att jag loosar 2 timmars lon. Icke. Chefen ville istallet att jag skulle stanna over 30 min tis, tors och fre. Forst kandes det ungefar som att bli tillsagd att jag har kvarsittning, men sedan kandes det bara sa himla coolt. Jag kan jobba over! Det later jattefanigt, men det kandes ratt tufft att kunna saga till Kerry idag att "nej, jag ska inte med taget, jag stannar kvar en stund". Den dar kvittningsmetoden funkar ju inte direkt pa ICA, dar alla scheman ar sa beroende av varandra.

Och en sak till. En av programmerarna mailade alla Roda Dagar till mig. Vi ar lediga pa mandag! Seriost, jag har inte varit ledig en rod dag de senaste 10 aren - jag tycker det ar skitcoolt! Genast borjade jag ju fundera over om jag skulle aka nagonstans eller hitta pa nagot, men jag tror inte att tillvaron ar stabil nog for det an, men bara det att ha mojligheten!

Det ar kul att jobba pa kontor.

No comments: