1 April 2005

Fast i moment 22

Knallade upp till Rock Steady Security idag och erbjod mina tjanster. Jag vill ju helst komma bort fran allt kvalls- och helgjobb, men jag har trots allt 8 ars erfarenhet fran publikvarderiet och jag gillar jobbet och om jag da kan fa betalt (£6/timme) for att jobba pa fotbollsmatcher sa, varfor inte. Det blir ju aldrig heltid, men anda.

Fick fylla i ett formular (for de hade tydligen annonserat om stewards, fast inte i nagon av de tidningar jag laser...) och som vanligt skrev jag mitt temporara N.I-nummer (personnummer) och la till att jag kan fa ett permanent forst nar jag kan visa upp ett anstallningsbevis. Problemet var... kvinnan sa att de inte kunde anstalla mig forran jag hade ett permanent N.I-nummer, eller atminstone kunde visa kvitto pa att jag lamnat in formularet.

Formularet kan jag inte lamna in om jag inte bifogar anstallningsbevis.... och det far jag inte forran jag lamnat in formularet....

Ja herregud.

Nu trodde min polare Stuart pa Jobcentre att jag kanske kunde fa lamna in formularet om jag kunde visa upp ett brev fran Rock Steady om att jag far anstallning. Och kvinnan sa att det inte var nagot hinder forran efter intervjustadiet och att vi kunde tala vidare om problemet da. Ja, det vore val sjalva fan om jag inte blir kallad till intervju for det har jobbet. (Men som vanligt maste jag vanta 1-2 veckor... borde inte tiden vara inne for forsta veckans skord att ringa nu? Hm.)

No comments: