9 April 2005

Ett riktigt trakigt inlagg

Jag ar masochist. Hur ska man annars forklara att jag igar gick med pa att dyka upp pa Zombiejobbet pa mandag igen? Men det AR sista dagen, sedan ska jag packa goody-bags.

Igar okade jag min snabbhet till 10600 slag i timmen. Rekord! Men sedan orkade jag inte bry mig langre sa resten av dagen lag jag runt 9000. Nagra av kvinnorna har jobbat dar i nastan 20 ar. Jag beundrar det. Man maste ha ett valdigt bra liv utanfor jobbet om man star ut med att knacka siffror i jordens hastighet 40 timmar i veckan. Fick mig att tanka pa nar jag hade mitt - dittills - tristaste jobb som bistandsarbetare, eller vad det hette. Vi sydde och stickade barnpaket som skickades till Baltikum. Jag hatade syslojd av en anledning och holl pa att krevera pa jobbet. Tack och lov var tanterna skitroliga och vi skrattade oss igenom dagarna. Nagra av dem hade jobbat som sommerska pa ackord i X antal ar, och jag fattade inte hur de stod ut. Men de hade roligt pa jobbet i alla fall. Har lyssnar vi pa radio, men forutom nagra korta kommentarer da och da sa pratas det inte eftersom alla maste koncentrera sig. Sommerskejobbet var i vart fall varierande, jag sydde bade filtar och blojor! :-o Det enda varierande har ar sifferkombinationerna. Gaaaaasp...

En dag kvar. Punkt.

Ingen ringde igar forresten. Jag anar i och for sig att de unga killarna pa mobilleksaksforetaget valde nagon yngre och hippare tjej, men varfor ringde inte den dar rekryteringsfirman som var intresserad? Tyvarr kommer jag ju inte kunna soka sa mycket jobb nasta vecka eftersom jag jobbar hela dagarna. Ska vara om jag hinner till bibblan pa vagen hem och slanger ivag nat pa Scotcareers eller Jobsite.

No comments: