7 April 2005

Sant jag inte orkar offra en egen rubrik pa

Det kom en svensk till vandrarhemmet igar. En kille fran Orebro som varit ute och cyklat i sju manader. Coolt! Han tog Osteuropa ner till Marocko, Vaseuropa tillbaka, ska nu till Shetlandsoarna, Island, Norge och sa hem igen. Jattetrevlig kille. Man skulle vilja lasa boken sedan... men det ska han inte skriva nan har han sagt.

Jag alskar min bottenvaning! Det ar mitt eget lilla krypin och ack sa viktigt det kanns i ett kollektiv.

Borjar bli lite irriterad pa Sabina; hon gillar nastan ingenting, eller nagon, och hon gillar att klaga om det, igen och igen och igen... Det kan inte vara kul att ga omkring och vara sa negativ hela tiden. Lite social traning skulle hon heller inte do av. Men det kanske blir sa nar hon inte tycker nagon annan pa Bunkum an jag ar "bra" nufortiden, nu nar de andra tva hon gillade forsvunnit, da ar det jag som far hora om allt istallet.

Oh, naturligtvis var Hedman och Graaf's skilsmassa forstasidesnyheter pa Daily Star. Det ar en tidning som ar, tja, ungefar som Aftonbladet kommer bli om de inte skarper till sig.

Latt sprakproblem:
En Australiensare pratade om deras skolgang och sa var det nagot om att tjejer nufortiden ater mer och kommer i pubertet tidigare och att det var ett "stort" problem i Australien just nu att "girls who are 8" har sex. Jag, en canadensiska, en fransos och en polack reagerade allihop med ett unisont VA! Han fortsatte prata pa sin dialekt och vi fortsatte forfasa oss over att atta-ariga tjejer har sex. "They are 8?" fragade vi, och han sa ja. Naval, till slut visade det sig att de inte alls var det, han menade tjejer som gick i attan...

No comments: