23 April 2005

Celtic ar nyckeln till allt.

I torsdags blev jag officiellt accepterad pa jobbet. Det kom fram att jag ar Celtic-supporter. Chefen och de flesta andra ar det ocksa. Vi har en Rangers, men honom haller vi i en glasbur. (han gor tv-reklam, sa det finns en officiell anledning till det ocksa...) Enligt chefen har vi honom sa att foretaget inte blir anklagat for sektarianism.

Chefen introducerade mig infor agaren av foretaget med orden:
"Det har ar Carina, jag har just befordrat henne, hon ar Celtic."
Agaren stralade och jag sa:
"Jag trodde det var ett krav, det stod sa i annonsen."
Agaren gav chefen en underlig blick och for en sekund verkade det nastan som om han hade anledning att tro att chefen kunde ha lagt till det i annonsen...

Jag har inte skrivit kontrakt an, men vi ska titta pa det pa mandag. Da hoppas jag att Celtic vinner imorgon, for chefen verkar vara den typen som blir paverkad av resultatet....

Jag ska forresten forsoka ga pa matchen sjalv. Det ar Rangers - Celtic och jag tanker gora som sist; ga till Celtic's sida och fraga efter "spare tickets". Gar det sa gar det.

No comments: