23 March 2005

"Det blir ju dyrt, ju!"

Sug pa den har:

Var pa Jobcentre med en hog annonser som killen fick sla in pa datorn. (Manga annonser maste man kontakta kundtjanst for att fa veta mer om.) Det var en ansenlig hog som jag skulle satta mig och soka ikvall, vilket jag sa.
"Ja, men hur har du med CV? Behover du fler kopior?"
"Ja, det lar jag nog behova snart."
"Har du CV:t med dig? I sa fall kopierar ju jag upp at dig."

Wow. Och jag som trodde det var en engangsforeteelse forra veckan.

Sa killen forsvann och var borta en bra stund. Han kom tillbaka med 15 kopior - ihophaftade. (han kom ocksa med haftapparaten, som var tom...) Sedan fragade han hur jag hade med kuvert, och det skulle jag nog ocksa behova kopa snart. Icke. Han gav mig en bunt. Jag menar da bunt, inte 4-5 stycken utan en bunt.
"Du vet val ocksa att du kan lamna in breven har, sa postar vi at dig. Gratis."
"Er... na, det visste jag inte."
"Jomen, det ar klart vi gor, annars blir det ju dyrt, ju. Lamna breven har, du, det tjanar du en formogenhet pa."

Wow, jag ska aldrig flytta till Sverige igen. AF - ga och drank er.

No comments: