13 March 2005

Sunday day in

Det var ratt skont att bara hanga runt i vandrarhemmet idag. Softa i allrummet, kolla pa tv, lasa tidningen, snacka...

Sunday Times gjorde ett stort nummer av att Anders Frisk beslutat att lagga av som domare. I tva separata kolumner fragade de sig hur lange vi ska tillata huliganer att fortsatta som de gor och att internet och anonymiteten i dagens teknologiska samhalle gjort det lattare for dem att trakassera folk. Efter EM fick engelska fanns Urs Meier att lagga av och nu sags majoriteten av dodshoten mot Frisk komma fran just engelsman.

Jag maste erkanna att jag blev lite forvanad over beslutet, men jag vet ju inte vilka slags hot han och hans familj fatt motta. Synd att tva domare pa kort tid kastat in handduken, for det kanns inte riktigt ratt att "fans" ska fa kunna styra sadant.

Jag har annars idag funderat over vad det ar som gor att jag ogillar manniskor. Jag traffade Canadicken i tva minuter innan jag kande motstand mot honom. Men sa intalar jag mig att det bara ar fanigt och sa ger jag honom en ny chans, och sa ogillar jag honom. Jag TROR det ar hans bullriga, arroganta och latt Lockhartiga beteende. Ena sekunden ar han Aklagare (som kan jobba over hela varlden, minsann) och tanker flytta hit, andra sekunden visar han tydligt att han inte har alla hastar hemma och dessutom verkar han vara valdigt turistig (inkl vaska pa magen!) for att vara har och soka jobb. Jag tror nog att han bara soker erkannande i gruppen. Men varfor overanstranga sig sapass?

Canadicken, Fransoserna, Steve fran Afrika, jag och Laura fran USA kollade pa "Black Hawk Down". Varfor kanner jag mig sa taskig nar jag ser sana filmer ihop med amerikaner? Jag VILL ju inte sparka pa den som ligger, men filmen ar ju rent fanig och ackligt patriotisk och lojligt lognaktig. Afrikanen och jag log bada tva at historieskildringen...

Forresten ar jag glad over att jag har latt for att umgas med de flesta manniskor. Litauiskan, som drivit de andra tva till vansinne, och jag kommer jattebra overrens. Och an en gang kanns det som nar man gick pa hogstadiet och hoppade mellan alla grupper - dem som inte talde varandra. Det kanns faktiskt som en styrka att kunna hoppa sadar, aven om det ar jobbigt att hamna mitt emellan skitsnacket ibland.

Ah, kollade pa rugby mellan Skottland - Wales. Alskar rugby. Det ar tufft och tajt och det ar en boll involverad. :) Fast sa mycket till match var det inte. Skottarna var pinsamt daliga.

Forresten har min forkylning kommit tillbaka. Fan.

No comments: