14 March 2005

Smart kladd karriarkvinna - utan karriar.

Satansjavlaskithelvete! Tror ni inte att jag ar overkvalificerad i det har j**** landet ocksa!?! "I fear that you might want to go back to law in 2-3 years time." Ga tillbaka till vad da? Jag slapps ju inte in i den branschen!

Eller, favoriten:
"Vi soker nagon som kan borja som assistent och sedan ga vidare inom foretaget."
PERFEKT! Det ar exakt vad jag vill. Naha, for da ar arbetsuppgifterna for simpla for mig, eller sa tror de att jag kommer soka mig till ett annat foretag, och nar jag hanger kvar som en igel i telefonen och forsoker overtyga dem om att det faktiskt just AR en sadan tjanst jag ar ute efter sa sager de att det ar mer av en "office junior" postition, vilket ger ca 8500 pund om aret. Na, jag kan saklart inte leva pa det.

Och mots man inte av detta sa mots man av att man ska ha jobbat 10 ar inom branschen. For att ta emot klienter, kopiera papper och svara i telefon!

Vad AR det egentligen for tjanster jag ska soka? Vad AR jag ratt kvalificerad for, i denna varld? Jag trodde ju att vara utlanning skulle dampa den dar overkvalifikationen, men tydligen ar jag inte tillrackligt utlandsk. Hade jag pratat riktigt taskigt sa hade de val atminstone kopt att jag kommit hit for att forbattra spraket, men inte ens det kan jag lura dem med. (he, he, har forsokt. Han bara tittade pa mig...) Smarre grammatikfel ar inte gravt nog.

Har ett hotelljobb i fickan. Men jag VILL ju inte jobba helger och kvallar. Jag VILL ha ett trakigt 9-5 jobb med lediga helger. Jag tycker jag ar gammal nog att fa prova pa det nu. Jag vantar med hotellet tills imorgon. Nu ska jag se var sjutton Adecco ligger i den har stan.

Och, ja, jag vet, det ar for tidigt att borja ge upp efter 2 dagar, men det ar inget kul nar man bara mots av samma skit hela tiden. Precis som nar jag satt och sokte via natet. Herregud, jag tar ju pa mig drakten, sminkar mig och piffar haret till max - nagon jakla intervju kan jag val fa komma pa!

No comments: