8 November 2005

Betald hobby och 'riktigt' jobb i sikte

8 manader. Langre klarade jag mig inte utan publikvarderiet. Markligt. Jag antar att jag ar masochist.

Pa torsdag har jag intervju hos Rock Steady Security, den storsta firman i "event safety", som har hand om Celtic, Rangers, landskamperna i bade fotboll och rugby, konserter etc. Mannen lat mycket intresserad pa telefon. Ja, nat ska val mina 8 ar i branschen vara varda.

Det ar bara deltid och jag ser det nog mer som en hobby, nat att gora pa kvallarna. Men det ar kul med hobbies man tjanar pa, i det har landet far ju guljackorna betalt!

Knappt hade jag njutit klart av den fixade intervjun innan en chefskvinna pa jobbet fragade om jag och en temp-kollega var intresserade av att paborja en "temp to permanent"-traning pa en annan avdelning. De vill ha oss kvar! Det ar forvisso den avdelning vi kanner till absolut minst om, men vad gor det, vi har ju fuskat och ljugit oss igenom en hel manad redan. Det ar dessutom ett jobb jag absolut inte hurrar over - kundtjanst pa ett finansbolag (eller vad sjutton det heter dar man kan ga med i olika fonder, teckna forsakring, kopa "bonder", som jag inte ens vet vad det heter pa svenska, ja ni ser, jag vet fasen inte vad jag pysslar med!) - men det ar ett jobb, ett sakrare jobb an att tempa runt, medan jag haller gluggarna oppna efter DET jobbet. Jag har rad att vara krasen!

Ja, sa jag antar att jag haft en bra dag idag.

Oh, forutom en sak. Tjejen som jag blivit 'riktig' kompis med ar inte med i dealen, de ville bara ha mig och den andra tjejen. Kompisen ar sjuk just nu, men jag maste ju beratta for henne for hon marker det ju nar hon kommer tillbaka och da kommer hon ju bli besviken pa att jag inget sagt. Kollegan och jag klurade lite pa det dar men nu har jag sagt att de behovde 2 pers sa kollegan och jag hamnar dar medan kompisen kommer hamna nagon annanstans. Hur trist det an ar sa later det battre an att avsloja att hon aldrig ens var patankt. Det har sina nackdelar att vara mer an kollegor pa jobbet.

No comments: