23 November 2005

Coolt

Har fatt rapporter fran Sverige om att forsta snon kommit. Ah, det ar ett magiskt ogonblick. Jag blir alltid jatteglad och fortranger att den kommer smalta om tva dagar och skapa A) acklig snomodd eller B) extra superhal is.

Har har vi tydligen haft en... eh... koldknapp. Det var 3-4 plusgrader ett par dagar och alltsa lite kyligare pa mornarna, sa att vi hade frost pa taken. Om det ar en koldknapp (jag fick anvanda fingervantar!) da overlever jag.

Fast det har varnats for att vi kommer fa den kallaste vintern pa over 10 ar i ar. Branslepriset har gatt upp och man vet inte hur det kommer bli i vinter, det kan bli branslebrist. Ja, vi kan fanimig inte dra ner varmen mer i lagenheten i alla fall. Det ar kallare an utomhus - aven nar elementen ar pa.

Nu ska jag ga och lagga mig; det elektriska elementet har tinat upp rummet i ett par timmar sa forhoppningsvis hinner jag krypa ner under mina dubbla tacken innan elementet slar av och det blir kylskapsvarmt igen.

No comments: