18 November 2005

Fredagsfyran om muusiiik - som Fjant skulle saga

Tema: Musik

1. Har du fastnat för någon speciell musikstil?

Just nu har jag fastnat for vad jag tror kallas for "indie", typ, eller nat. Ni vet, The Killers, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Athlete... eller kallas de "pop"? Eh... jag tror inte att jag fastnat alls forresten, lyssnar fortfarande pa lika vitt skilda artister/grupper som Midnight Oil, Eminem, Rammstein och Robbie Williams.
2. Hur ofta lyssnar du på musik?
Det brukar finnas nagot i bakgrunden pa morgonen, men lyssnar gor jag nog mest nar jag aker buss och satter pa MP3an. Just nu lyssnar jag pa en skotsk grupp som heter Del Amitri for det tyckte tva av mina vanner att jag skulle. Och jo, texterna ar ratt bra ibland faktiskt. Sedan ska jag lyssna pa Brian McFadden, for en kompis visade just att hans texter ar djupare an vad jag forst trott.
3. Kan du spela något instrument?
Japp, blockflojt och munspel. Inte som en improviserande cowboy, men jag brukar ligga pa sangen och tuta Fields of Athenry, Jag ar fattig bonddrang och andra hits.
4. Svår fråga, kan du sjunga?
Japp. Bra? Det ar en annan fraga, det har inte med saken att gora.

No comments: