2 November 2005

Jag stannar i Skottland!

Hrm, ja, det kanske inte ar nagon overraskning for nagon annan an jag sjalv. Som jag har velat de senaste tre manaderna... Inte sa mycket for att jag inte vet om jag vill stanna utan snarare for att jag inte garna ger upp min lagenhet utan att ha nagot nytt stabilt att sta pa.

Nu har min svenska hyresvard gett mig respit. Tror att jag kan forlanga andrahandsuthyrningen med 12 manader (fragade om 6 eller 12 manader, men de svarade inte, sa jag har mailat och fragat om just det) och andrahandshyresgasten har redan uttryckt sitt intresse sa - jippie! Jag andas igen.

Och nu vet jag ju hur fort 9 manader gar (ni vet, man maste ju saga upp lagenheten 3 manader i forvag) sa nu ska jag se till att fa nagot gjort under resten av "sakerhetstiden".

Vad kul livet kanns helt plotsligt! Och om 15 manader, da har jag grunden att bygga min framtid pa har - eller i varsta fall en ursakt till uppsats som ger mig en examen + utlandsk arbetslivserfarenhet att komma tillbaka till Sverige med.

Det maste vara det har som kallas en win-win-situation.

No comments: