2 November 2005

Skotsk - svensk sprakskola

Om ni nagon gang ser en kvinna springa runt i Stockholm och hojta:
"Svart skog, svart skog! Jag ar knapp, jag ar knapp!"
Sa betyder inte det att det ar en galning som satt eld pa Lill-Jans skogen. Det ar bara en av mina kollegor pa semester.

Just nu kor vi sprakligt utbyte pa jobbet och en av tjejerna har helt snoat in pa dessa tva fraser. Fraga mig inte, men tydligen gillar hon "Black Forest Gateau"...

Sjalv har jag lart mig "Drich", vilket beskriver nar det ar riktigt trist vader, och "Gollies" som ar en mycket anvandbar omskrivning av pung, typ. Det far i alla fall folk att fnissa och rodna varre an nar man sager nuts, scrotum och testicles. Nu ska jag bara hitta ett lampligt tillfalle att briljera med kunskaperna infor flatmatsen...

No comments: