14 September 2004

Celtic - Barcelona

Ikväll smäller det! Celtic - Barcelona, Celtic - Henrik. En match som låter lika sjuk som Juventus - Djurgården. Tyvärr är det tänkt att jag och en kompis ska fäkta livet av oss ikväll, så om jag överlever kollar jag på matchen inatt när jag kommer hem.

Jag drömde om Glasgow inatt. Om Glasgow Rangers (av alla jävla lag). Djurgården skulle möta Rangers borta i UEFA-cupen och supportrarna samlades på McEwans i närheten av Gallowgate. En massa Celtic-supportrar joinade. Jag drömde brottstycken från puben, Ibrox, köerna efter matchen (till buss och tunnelbana), läktaren, stan. Vår chef sa att vi fick köpa med oss EN sak hem. De flesta skulle till Celtic-shopen, men jag åkte och köpte en ny Uni-tshirt. Den gamla har en stor, märklig, blå fläck - som den fick i tvätten! Och det lustigaste var att jag vinkade hejdå åt folk. Jag skulle inte hem, jag var redan hemma. Ta piken, Carina.

Men innan den drömmen blir verklighet ska vi slå Henrik ikväll (vad märkligt det lät nu då). Come on the hoops!

No comments: