20 June 2005

En femma pa kafferasten

Ja vad tusan, en liten femma ska man val kunna klamma in idag.

Skriv en mening om...

1. Michael Jackson-rattegangen.
Jag maste erkanna att jag inte riktigt tror pa den har killen som satte igang rattegangen, samtidigt tror jag att nat hande med killen som fick terapi for tio ar sedan for aven om det ar vanligt att foretag/rika betalar for att slippa rattegang aven nar de ar oskyldiga, for att slippa dalig publicitet, sa undrar jag ju vad som ar vart 15 miljoner (dollar?) for att dolja, men om nat hande sa tror jag faktiskt inte att MJ sjalv inser att han gjort nagot "fel" for han ar som ett barn sjalv och ser troligen det hela som att ha haft kul, legat och pratat och skojat runt med en kompis, sa som man gor nar man traffas och sedan aven sover over hos varandra.
2. G8-motet.
Atminstone har ar hela fokuset pa "Make Poverty History"-kampanjen (pagar den i Sverige ocksa?) sa allt snack jag hor har att gora med afrikanska landers stadsskulder, men G8 maste val handla om mer an olja och Afrika, vilket jag i sa fall kanner att jag inte har koll pa sa egentligen vet jag inte vad jag ska tycka.
3. Rokforbudet pa krogen.
Enligt rapporter hemifran ar det underbart att kunna ga ut och sedan komma hem och haret luktar - har, men har far vi vanta ett par manader till, savida man inte besoker de tva krogar som redan nu infort rokforbud och stolt skyltar med det - och drar lika mycket folk som alla andra stallen.
4. Crazy Frog.
Kan ingen kora over den forbannade amfibien snart!?!
5. Valgorenhetsarmband.
Jag gillar inte att gora saker pa kommando, alltsa bojkottar jag armbanden for de har anda forlorat sin mening nar folk koper farger som matchar, som ar coola eller som signalerar ratt sak enligt nagon oskriven street-kod, fast det ar ju sjysst med ett mode dar pengarna atminstone gar till nat gott - far man hoppas i slutandan.

Tja, ingen sa ju hur langa meningarna skulle vara...

No comments: