23 June 2005

Skotska midsommarplaner

Engelsmannen var purken hela Tisdagkvallen for att han inte kunde aka och midsommarklattra.
"Det ar midsommar och jag maste sitta inne och glo pa den forbannade tv:n. Javla skotsk sommar!"
Jag menade att det inte var Skottlands fel, det var normalt midsommarvader, det brukar regna da. Dessutom slapp han ju bli insugen i nagon stencirkel. (Mia vet vad det handlar om...) Han bara glodde.

Naja, igar fick han sin klattring (fast imorse var han purken for att ovriga sallskapet var sa soliga att de inte hann hela vagen upp...) och nu har jag fatt en solklar ide for midsommar. For tva ar sedan satt jag ju pa Chanonry Point och tittade pa delfiner sa jag var lite inne pa en naturupplevelse i ar ocksa, Arran kanske, men det skulle krava en helg och jag har inte rad just nu. Men nu vet jag vad jag ska gora pa lordag: jag ska till Bridge of Orchy!

Jag knallade ju forbi dar nar jag gick West Highland Way sa jag vet vad som finns (och inte finns) dar och jag tror att jag kan gora Beinn Dorain och Beinn an Dothaidh pa samma gang, de ligger precis bredvid varandra, och det kommer bli underbart att fa se nya vyer. Naja, jag vet ju att det ar odelandskap och berg, men oj vad det kan vara ljuvligt. Jag hoppas nu pa bra vader sa att jag kan sitta pa toppen och njuta, den har midsommaren ocksa.

Det fina ar att Bridge of Orchy erbjuder fina alternativ om jag av nagon anledning inte kan/vill ge mig upp pa bergen; antingen knallar jag runt pa kullarna norr om byn, eller sa knallar jag till Rannoch Moor och gar uppfor ett av bergen dar, eller, om det ar sa dimmigt och regnigt att jag inte kan det heller, sa knallar jag en bit av West Highland Way, antingen norrut eller soderut.

Och jag vet att Hotellet i byn har bade gott ol och god mat till kvallen.

Slottsruinen i Glasgow tar jag pa sondagen. Det kommer bli en fin midsommarhelg!

Uppdatering, en minut senare:
Shit, hittade en farlig sida. www.darkisle.com Slott, stencirklar och annat spannande. Hur ska man hinna med allt... inget vid Bridge of Orchy dock. Bra, da blir det bergsvandring pa lordag.

No comments: