16 June 2005

Jag bor i Glasgow. Tillsvidare.

Vilken soppa. London ringde igar, de vill traffa mig pa mandag. Jag fick tva skrivuppgifter och tva oversattningar att gora pa svenska. Det var jattekul! Tank att sitta hela dan och skriva (korta) sporttexter!!!

Men...

Plus med jobbet och att flytta till London
# skriva om sport
# London har kanonbra teatrar
# London ar ju London...
# Jag far uppleva nat nytt
# Jag bor narmare dar organisationer jag skulle vilja jobba i finns. Bra for intervjuer?
# Ett sant foretag maste ju ha sjysst arbetsmiljo med en massa sportnordar som jag.

Minus med jobbet och att flytta till London
# aven en kundtjanst-del
# Teatrarna ar dyra
# London ar inte Glasgow...
# vad tillfor jobbet i mitt CV? Jag har redan erfarenhet fran kundtjanst, skriva om sport och jobba med dator. Det okar knappast chanserna att komma till intervjuer for de dar organisationerna jag vill arbeta i.
# London har inga berg
# London har inget bra fotbollslag. (Varken Celtic eller Liverpool.)
# London har inte lika trevliga invanare som Glasgow
# Jag kan inte promenera dit jag vill. UGC-bion ligger avsides.
# T-banekortet jag skulle behova kopa kostar 2000 spann per manad!
# Jag maste leta Perfekta Flatmates fran borjan igen.
# Ett RUM kostar ca £500 per manad.
# De betalar inte for intervjun sa jag skulle behova betala ca tusen spann bara for den.

Jag har raknat pa ekonomin. Jag tjanar £10500/ar har just nu, dar skulle jag tjana £16000. Efter hyra och t-banekort sa skulle jag ha lika mycket kvar dar som jag nu har har. Sant! (= inte springa pa teater alls...) Men jag har ingen perfekt lagenhet med underbara flatmates. Och fortfarande inga berg. Och jag bor inte i trevliga Skottland.

Som min kollega nyss sa: "Varfor forsoker du overtala dig sjalv, du har ju redan tagit beslutet." Jag tittade dumt pa henne. "Om det kandes ratt hade du inte tankt tva ganger, eller i detta fall, en miljon. Ak inte, for din egen skull. Har du sa manga tvivel nu sa kommer du angra dig."

Och det tanker jag inte gora. Hellre bor jag dar jag trivs. Until further notice.

No comments: