11 June 2005

Precis nar man trodde att man sluppit undan alla fragor.

Ojsan, har gar ingen saker. Linda utmanade mig och jag ar inte den som fegar ur...

1) Hur stor datamängd har du på din dator/hur många cd- och vinylskivor äger du?
Pa A svarar jag vet inte och pa B vet inte men det ar ett par hundra - trots att jag storstadade innan jag flyttade. Har i Skottland ager jag... tre. Men datorn ar sa proppad att jag har brant det mesta for att fa plats.

2) Senast inhandlade skiva?
Senaste var NOW 60 for att lyssna igenom alla Hits som vi pa forra jobbet salde som ringsignaler. Jag kande mig som 50+ for jag kande inte igen en enda titel, sa jag uppdaterade mig lite. Seriost, va.

3) Senast spelade låt?

Det var... "Smile like you mean it" med The Killers pa MP3an. Alskar deras skiva!

4) Nämn fem skivor som betyder mycket för dig.
Mike Oldfield - Tubular Bells II. Spelades fore varenda Rocktagskonsert 1993 och jag alskar den - fortfarande!
Midnight Oil - Diesel and Dust. Av alla deras CD's sa ar den faktiskt den basta, varenda lat, rakt av. Sa manga minnen och kanslor till sa manga latar.
Herrey's - Diggilo Diggiley. Mina forsta idoler. Klassiska latar att sjunga hogt till nar man stadar. Stod for Sverige under hela min tid i USA. Sa manga minnen...
Def Leppard - Hysteria. Forsta skivan som jag kopte sjalv. Missade bussen hem fran skolan forsta dagen pa hogstadiet p.g.a det.
Tomas Ledin - Tillfalligheternas Spel. Oj vad den skivan har stallt till det...

5) Tre låtar som inte finns med på nämnda skivor, men som betyder mycket för dig.
Edelweiss ur Sound of Music - "Min" lat anda sedan jag var 6-7 ar och sag filmen pa bio. Jag ryser av valbehag varje gang jag hor den, fast numera vet jag inte langre varfor...
Sommaren ar kort - vi sjong den varenda skolavslutning sedan 1:an. For oss var det en av de gamla-vanliga-sommar-sangerna, men i efterhand markte jag att den kom samma ar som vi gick i ettan sa den var ju faktiskt tvartom jattemodern.
Gravitaton med Kent - DET ogonblicket, DET fotot, DET pirret och DEN starten pa tva helt sjuka hockeyar.

Jag skjuter fran hoften och utmanar i min tur Gunther, Miriam och Deeva.

No comments: