20 June 2005

En riktig groda

Det ar latt att bli hemmaplanscentrerad, att tro att det som galler har aven galler dar. Jag blev forvanad nar en svensk kompis sa att Crazy Frog inte tog lika stort utrymme i Sverige som den gor har i UK. Jag trodde ju att den drev alla i hela varlden till lika stort vansinne...

Naval, da ska jag beratta for er hur det ar. Har.

Den dar j-a grodan ar inte bara pa tv:n, fast dar har den skapat over 800 klagomal till "reklambyran" varav 600 galler att reklamen visas for ofta, den ar overallt! Den ligger etta pa singellistan med Axel F-remixen (ding ding dingding...), for andra veckan i rad, vilket tvaan Coldplay klagar hogljutt over. Jag undrar bara vem som koper skiten. Ok om man laddar ner signalen for att den ar "sa dalig att den ar cool", men vem lyssnar pa singeln? Hemma i stereon?!

Framforallt som den spelas pa radion ocksa. Och ser man inte upp spelas den aven i butiker.

Dessutom finns t-shirts och affischer med fanstyget, och med hans polare; den lila draken och den gula kycklingen. De skapar krakreflexer hos mig. Det enda roliga ar emailet som cirkulerade med en av draklatarna dar texten bytts ut mot "I'm a ringtone, I'm a fucking ringtone".

Jag hoppas nagon skapar en motreaktion snart, en ringsignal som kor over kraken med ett "SPLAT-TJOFS". Da ska jag ladda ner den.

*******************

Btw, vi har en vaktmastare pa skolan som alskar Sverige. Han tittar in nastan varje dag, om inte annat bara for att byta nagra ord med mig. Han avgudar allt som har med Sverige att gora och harom dagen var det "kultur" som var amnet for dagen. Naturligtvis uttryckte han sin beundran for ABBA... han raknade sedan upp Roxette och Bjorn Skifs(!) och menade att vi gjorde bra film.

"Ni skapar alltid kultur av hog kvalite." sa han.
"Och sa skapade vi Crazy Frog." kontrade jag.
Det blev tyst pa kontoret.
"Jag ska nog ga nu."
Hela kontoret skrattade.

No comments: