9 June 2005

Jag och Obi Wan Kenobi

Sitter har och knattrar in ansokningar fran hela varlden (naja, mest Indien, Pakistan, China och Nigeria). Inser att nar det galler att hitta pa namn sa kan man aldrig komma pa nagot "som inte finns". Tro mig, det finns.

Omsom kanns det som att registrera varelser fran Star Wars och omsom kanns det som att resa 15 ar bakat i tiden och knappa vardelosa skrivmaskinsovningar: "asdfg gfdsa", "Olusegun Opeyemi". Fast de senare var ett namn forstas.

Ansokningarna i sig ar ocksa ratt intressanta. En del verkar forsoka imponera sig in pa Uni; de skickar med certifikat anda tillbaka till BB, diplom fran knatteturneringen i fotboll och brev fran Namn som kanner nagon som vi formodas veta vem det ar. Racker inte det sa ringer slaktingarna och forsoker snacka in dem. Vore det inte enklare att bara lasa instruktionerna och skicka med de dar tva akademiska referenserna och IELT-resultatet over 6.0, som vi fragat efter flera ganger redan?

2 comments:

Anonymous said...

Hej, jag undrar om du kan hjälpa mig. Jag kan inte riktig bestämma mig vilken certifikat jag ska ta i engelska. Valet står mellan TOEFL och IELT. du verkar veta lite om IELT

Carina said...

Oj, hoppas du hittar tillbaka och ser svaret. Nu var det iofs två år sedan jag jobbade med antagningen, men jag minns att det inte spelade någon roll vilket test man tog för de hade antagningsgraderingar för båda. Oavsett vilket - lycka till! :-)