13 February 2005

Femman är ute och flyger

1. När och vart flög du senast?
Förra söndagen flög jag till Glasgow, kom hem i torsdags.
2. Vilket ögonblick föredrar du; start eller landning? Varför?
Det beror nog på vart jag ska. Det är skönt att starta för då är man på väg och det är skönt att landa för då är man framme. Jag föredrar nog ändå landning, då vet jag att resan gått bra... Nej, förresten! Jag föredrar nog starten, för då har jag allt framför mig. Och är det en resa jag inte vill göra så har den ännu inte hunnit pågå speciellt länge. Jo, starten känns alltid bäst.
3. Längst bak, mitten eller fram? Fönstret, mitten eller vid gången? Varför?
Långt bak, men inte allra längst bak, vid fönstret. Det är färre som trycker mot bakre utgången, det känns tryggare (chansen att överleva kraschar är större längst bak) och vid fönstret kan jag luta mig mot något när jag sover. Även om nacken alltid slår knut på sig själv.
4. Är du/har du någongång varit flygrädd?
Vid ett tillfälle. Jag flög med ett pyttelitet propellerplan från Skyways mellan Halmstad och Stockholm. Det var så ostadigt att jag var övertygad om att vi skulle störta. Jag var faktiskt på allvar på väg att ta upp mobilen för att ringa familjen och säga att jag älskar dem. Men jag kunde inte avgöra vem jag skulle ringa först, så det blev inget.
5. Vart ska/vill du flyga härnäst?
Jag både vill och ska flyga tillbaka till Glasgow.

Femman hittar du här.

No comments: