19 February 2005

Lopp-bruden

220 spänn på två timmar. Schysst timlön. Jag borde ha loppis oftare!

Och varför inte? Jag tror banne mig att jag gillar det här. Just nu har jag loppis i köket. Böcker i ena hyllan, video- och DVD-filmer i den andra. LP-skivor i ena banankartongen på bordet, Empire och Tidningen Hockey i den andre och Knasen och Buster i den tredje. Jag gillar att gå runt och plocka, och så kommer det en kund, och så plockar man lite till. Jag borde öppna Second Hand affär. (Nja, jag har ju lite svårt att se hur det skulle bära sig som affärsverksamhet, men ändå.)

En kvinna fick mig t o m att sälja en grythängare på väggen som jag inte ens tänkt sälja. Jag hoppas det kommer fler människor imorgon. Och någon borde väl komma hit och plocka på sig serietidningar för 1:- styck, tycker man!

No comments: