18 February 2005

"Informationsmötet"

Kom 15 min sent till "Informationsmöte" på Arbetsförnedringen förra månaden, så då fick jag en ny tid idag. Döm om min förvåning (ironi!) när jag upptäcker att jag inte alls missade viktig och oumbärlig information under den där kvarten. Kollade, efter 20 min hade vi fått veta att AF har en hemsida... Under hela mötet, som tog 50 min, lärde jag mig... eh... jorå, men förutom det som redan stod i pappren så fick vi veta att... eh... Nånting nytt fick jag väl veta?! Eh...

...

eh...

nä.

Men nu har jag varit där och på torsdag ska jag träffa en handledare. Och vi ska "tillsammans" komma fram till en handlingsplan för mig. Joråsåatt.

Har frågat vid disken om det där med att ta med A-kassan till utlandet. De hänvisar till handledaren. Jag påtalade att det brinner i knutarna, men de envisades med att jag var tvungen att gå genom handläggaren. Kan ju ge mig fan på att han/hon/den/det på torsdag kommer säga "det här måste du komma med i goood tid före". Kyss mig. Jag har varken tid eller råd att vänta på dem.

No comments: