9 July 2004

Fredagsfyran, v. 28

Tema: Semester
1. Har du någon semester?

Jag vet inte än hur den där veckan i slutet av Augusti blir, det beror på hur det blir med jobb och grejer, annars hoppas jag den kan bli semester. Annars har jag mer "semester", för jag jobbar på ICA och skriver uppsats i sommar, så de 2 veckor jag nu inte jobbat på ICA har jag jobbat med uppsatsen på. Men jag har faktiskt tagit 2 dagar semester nu. Troligen tar jag det i helgen också. 4 dagar sommarsemester - tjoho!
2. Vad ska man göra på semestern?
Inget som har prefixet "ska" i alla fall.
3. Vilken är den bästa semestern du haft?
De två sista veckorna i Skottland förra året. Först bilade jag runt i Skottland i en vecka (skulle varit mer vandra än bila, men i det där landet är det vädret som bestämmer), sedan kom min syster och vi åkte till England i fyra dagar. Resten av tiden var "sista gången jag..." och "the Bard in the botanic". Underbart. Älskade varenda sekund.
4. Vad är semester för dig?
Att inte ha en massa måsten och krav. Kunna koppla bort ALL typ av jobb och förpliktelser och bara ägna sig åt sig själv och det/dem man tycker om. Att leva. Mina och Mias 4 dagar i London i våras var semester.

No comments: