29 July 2004

Rymmarna

"Psyksjuka" och Maffiabossar i all ära, men är det något jag är rädd för så är det sådana som Tony & Co som rymde från Hall. Kalla, beräknande och hänsynslösa killar som redan bevisat att de är kababla till vad som helst. Jag undrade från början varför just dessa fyra flydde tillsammans. Jag kan förstå om Olsson och Maiorana har gemensamma intressen, men de andra två... Tills de blev inplockade en och en, på rätt taffliga sätt. Aha, tänkte jag, distraherare som ger de två tunga killarna chans att komma undan.

Men för någon minut sedan fick jag nys om att även Maiorana gripits. Så nu stöp den teorin också.

Bra.

Sååå himla genomtänkt verkar rymningen inte varit trots allt. Den där hjälpen på utsidan kan ju inte ha funkat om de måste lalla runt i spenaten en hel natt. Nu är det bara Tony kvar; den jag kan förstå om poliserna fruktar mest. Jag har ett tips; Tantolunden. Det finns väl ingen som skulle tro att han gömt sig där...

No comments: