1 February 2009

Ceilidh-dans i bilder

Tyska kompisen har emailat lite bilder nu, så jag tänkte visa hur kul man kan ha på en ceilidh!

Man behöver inte kunna stegen, inte ens känna varandra, för att ha roligt.


F har lånat ut sin ceilidhtokiga pojkvän T till mig (han kan alla steg). Snurra är ju inte så svårt, men vart tar jag vägen sedan...
T: "Ok, om jag släpper dig så följer du bara med och hakar tag i nästan famn."
Jag: "Ok. Nej! Du släppte för sent, nu missade jag ju honom!"

Honom alltså.

Glömde förresten nämna något i förra ceilidhbloggen. Dryckeskulturen. Ni som varit i Skottland vet hur drinkarna kommer fram som på snöre ute på krogen. Intressant - men förståeligt nog - så följs inte samma mönster på en ceilidh. Drinkar tas in, men däremellan tas både pint-glas och karaffer in. Med vatten. Jo, jag var seriös när jag sa att jag borde ta upp ceilidh-dans som en motionsform. Puh, så roligt!

1 comment:

Anonymous said...

Verkar som en trixig dans ; ))))))

Nu har jag önskat mig en resa till Skottland i 40-års present ; )
Fyller i mars!!!

Så nu är det bara att hålla tummarna!

Ha en skön kväll!

Kram Lena