1 February 2009

Sökmotorstopp Januari 2009

Alltid lika kul att se hur en del hittar hit. Fast ibland undrar man ju just hur de hittade hit...

Svullen fot – när blev min blog ett medicinskt uppslagsverk?
Nordirland idag – mulet, någon regnskur, 2-5 plusgrader.
Populäraste barnsångerna – tja, lyssnar man på mina vänner och bekanta så verkar det vara jämnt skägg mellan ”Kalle Anka satt på en planka”, ”En kulen natt” och ”The wheels on the bus”.
Burns night – 25 Januari, se blogginlägg från samma datum.
Vad betyder inskränkthet? – Att man inte har någon kunskap och inte ens bryr sig om att skaffa kunskap, utan låter sig bekvämt forma korkade åsikter efter hur man i sitt eget lilla huvud TROR att saker förhåller sig.
Lapp om att vattnet är avstängt i huset mellan 7-10 – Brukar inte den sitta nere i porten, inte på min blogg???
Läsförstäelse test – du, jag föreslår att du börjar med rättstavelsetestet.
Farser – Farser och morse på stan…?
Fantomen på operan london biljetter the box office – hint: de i London talar engelska…
Skillnad mellan giftermål och äktenskap – Åh, den kan jag! Giftermål är när man säger ”ja” för att man vill, äktenskap är när man säger ”ja” för att partnern vill!
Burnsnight – snabbversionen av Burns Night
Skillnad på fleecetröjor – färg och storlek brukar vara en av skillnaderna.
Polisbilsnummer – gå upp på övervåningen och titta ut genom fönstret, de brukar sitta på taket.
Vad betyder haggis på svenska – haggis. Precis som smörgåsbord betyder smorgasbord på engelska. (psst... haggis är skotsk pölsa, fast kryddigare)
Dagsutflykter från glasgow – Edinburgh är ett hett tips, eller Stirling, eller Loch Lomond shores, eller Oban, eller Campbelltown, eller Callendar, eller...
Detox ont i huvudet - när i fridens namn skrev jag något som kunde leda dig hit?!
Flod halvflod – är inte en halv flod en bäck?
Ekorrn satt i granen tab - Så vitt jag vet har den ingen egen tab
Skillnad på köttfärs utomlands – Fetthalten brukar kunna skilja, har jag märkt. Annars är mosad ko mosad ko oavsett var du är.
Barnsång i ett hus vid skogens slut - Du kan väl fråga tomten som tittar ut.
Balquhidder buss travel – Sorry, det går varken buss eller bus förbi smultronstället. Det tillhör en av de gömda vrårna av Skottland. Man måste lifta eller ta bil.
Skotsk kändis – Ok, jag erbjuder en per månad. Stephen McManus är Januaris skotska kändis. Han är lagkapten i Celtic.
Rob roy whiskey – För det första skulle han kalla det för whisky!

På återseende.

No comments: