21 February 2009

Motto: Gå aldrig hem tomhänt från en Oscarsgala

Förra året fick jag pris för "Best Supporting Agent", men i år hade de helt glömt bort mig, i varenda kategori. En kollega, som normalt inte är det minsta tävlingsinriktad, vann ifjol "Best Dressed" och sedan hon fick veta att hon är nominerad igen så har hon faktiskt visat en ovanligt sammanbiten sida. Det var tydligt att hon gärna ville ha två Oscarsgubbar på sitt skrivbord.

Oscarsgalan har växt sedan ifjol. Förra året hölls en ceremoni och mindre "party" i aulan på jobbet, men i år hyrdes en avdelning på Yates's och galan förvandlades till en helkväll.

Kollegan fick sin andra Oscarsgubbe, ett koppel andra fick sina välförtjänta priser (även om vissa vann för att de råkat ha olyckan att födas till en direkt kopia av fotbollsjournalisten/komikern Tam Cowan...) och vissa fick dränka sin besvikelse i drinkar. Själv vann jag 2:a pris på entrébiljetten - två biobiljetter. Eftersom jag redan har ett Unlimited Card så fick jag viss uppvaktning av kollegor som var väldigt sugna på att befria mig från detta pris!

Det är kanske inte optimalt att lägga en fest helgen före löning, i en traditionellt sätt jobbig månad. Nu verkade de flesta inte bry sig, fast de begränsade fria drinkarna gick åt som smör i solsken. Själv lyckades jag dra ut på min £10-budget hela kvällen. Cocktailen var god och när jag druckit hälften spädde jag på med mer (gratis) juice så att jag i princip drog ut på den över tre glas... "Long Vodkan" jag köpte därnäst var inte alls gjord enligt konstens regler utan smakade skunk. Så jag tog ett gratis glas ananasjuice, hällde över vodkadrinken och, voila, drickbar! Man får inte vara dum.

No comments: