25 February 2009

Familjetrassel på försäkringsbolaget

Lyssnade in på ett samtal på jobbet idag där följande ihopdragna händelse utspelade sig.

Kunden: Jag ringer angående pappas livförsäkring. Han har dött och det här formuläret är lite krångligt så jag behöver hjälp.
[...]
Agenten: Så det är du som gör anspråk på försäkringen?
Kunden: Nej, det är mamma. Jag hjälper henne med allt nu när pappa dött.
Agenten: Ok...
[...]
Agenten sammanfattar betalningsmottagare: Så livförsäkringen ska alltså utbetalas till försäkringstagarens... eh... dotter? Nej, dotterdotter? Eller... fru?
Kunden något dröjande: Ja, min mamma alltså...

Jag vet inte, men visste vore något knas om dotterns mamma vore hennes syster! Såvida jag vet hette inte försäkringstagaren Fritzl...

Jag och mina kollegor fick oss ett gott skratt i alla fall.

No comments: