26 February 2009

Kulturfyran om Förlovningar

Jaha, då kom det till slut det som kvällstidningarna legat i beredskap för i mer än ett år: kronprinsessans förlovning. Kulturfyran funderar lite kring det här.

1. Har du varit förlovad?
Nej.

2. Vilket är ditt mest romantiska minne?
När jag stod på en p-ficka i ett stilla och ödsligt nordvästligt Skottland (Sutherland) och borstade tänderna medan solen gick upp över bergen som omringade sjön framför mig. Det var så romantiskt att jag tror att även om jag hade en man med mig så skulle jag glömma bort honom i den stunden...

3. Vilken är den mest romantiska filmen eller boken?
Film - Love Actually
Bok - PS I love you

4. Vad betyder romantik för dig?
En situation och omständigheter tillsammans med någon du står mycket nära, som liksom fyller dig med kärlek inifrån tills du nästan fysiskt börjar sväva. Det är de små men ack så tänkvärda sakerna som gör det.

No comments: