7 May 2004

Fredagsfyran, v19

tema: Konst

1. Kan ett konstverk vara värt 800 miljoner kronor? (ja det kan det ju tydligen, men men…)
Ser man det som en investeringsform som aktier eller diamanter så. Själv skulle jag ju inte ens ge en tusenlapp i och för sig.
2. Varför kommer det upp i den summan tror du?
Vad vet jag, orginalitet, namn, efterfrågan, låter helt sjukt för den som köper den måste ju nånstans räkna med att den ska stiga i värde för den kan ju inte ha köpt den i förlustsyfte. Det här är iofs inte mitt område, så jag ska nog inte spekulera för mycket.
3. Vilket är den dyraste konsten du själv inhandlat?
En jättefin konst-affisch på Gallerix för sisådär 60-70 spänn tror jag. Lite i överkant, men den tilltalade mig på något sätt. Ja ni ser, där ligger min nivå...
4. Vad skulle du göra om du sålt en tavla för 800 mille?
Inte ett skvatt mer än nödvändigt.

No comments: