7 May 2004

Grattis Carina på namnsdagen

... för den har tydligen flyttat (igen) så nu har jag namnsdag idag. Varför har man det förresten? Nåja, det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att 7eleven tydligen bestämt sig för att fira mig på bästa möjliga sätt.

Gick in på 7eleven på universitetet och kollade i kyl/frysarna efter nåt ätbart. Nåt stämde inte, men jag visste inte vad... så såg jag - Ben & Jerry-glass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag höll andan och ögnade igenom sorterna. Johodå, Cookie Dough fanns med!!!

Ben & Jerry! I Sverige!! ÄNTLIGEN!!!

När jag var i USA 1996 hette min favoritsort "Chocolate chip cookie dough" och det hette den när jag åkte till Skottland 2003 också. Precis innan jag åkte hem förra sommaren såg jag dock att de förkortat namnet till "Cookie dough". Vad synd. Det låg liksom en viss charm i att behöva säga precis hela namnet.

49 spänn tar de för läckerbiten, en rund kartong med 500 ml i. Och vet ni, det är mindre än vad de tog i Glasgow. Det är sant! Räknade ut att det blir strax under £3.50 och det var vad man kunde få den för om man hittade den riktigt superbilligt, majoriteten tog £3.95-£4.20. Sug på den ni!

Glass, glass, glass, i stora lass, lass, lass, ja jag är galen i glass!

No comments: